Vispārīgie jautājumi

1. Cik ilgi vilcienu satiksme šajā posmā būs slēgta?
No 17. oktobra līdz 5.novembrim (ieskaitot). 
Šajā laikā:

  • vilcieni no Rīgas centrālās stacijas kursēs līdz pieturai Asari
  • posmā no Asariem līdz Ķemeriem pasažierus pārvadās Vivi organizēti autobusi
  • posmā no Ķemeriem līdz Tukums II pasažierus pārvadās vilcieni

2. Kādēļ ir nepieciešams slēgt vilcienu satiksmi posmā Asari – Ķemeri?
VAS “Latvijas dzelzceļš” veiks elektrificētā tīkla modernizācijas darbus.

3. Cik bieži kursēs autobusi?
Autobusi kursēs reizi stundā, grafiks saskaņots ar vilcieniem. (vilcienu kustības saraksts)

4. Kur atradīsies autobusu pieturas?

  • Asaros – pie stacijas ēkas

  • Slokā  – pie stacijas ēkas

  • Ķemeros  – pie stacijas ēkas

  • Vaivari – esošajās pilsētas autobusa pieturvietās NRC ”Vaivari”, Asaru prospektā

  • Kūdra – esošajās reģionālajās autobusa pieturvietās “Kūdra” uz autoceļa A10 Rīgas-Ventspils

5. Vai autobusi kursēs pēc tāda paša grafika kā vilcieni?
Jā, autobusu kustība būs pieskaņota vilcienu grafikam, lai nodrošinātu ērtas pārsēšanās iespējas visā maršrutā. (vilcienu kustības saraksts)
Jāņem vērā, ka nokļūšana no Tukums II līdz Rīgai būs aptuveni par pusstundu ilgāka
Lūdzam ieplānot papildu laiku – grafiks var mainīties satiksmes, laika apstākļu vai tehnisku iemeslu dēļ.

6. Vai vilciena biļetes būs derīgas arī autobusā?
Jā. Ar vienu biļeti varēs braukt gan vilcienā, gan autobusā.

7. Vai būs nepieciešama papildu reģistrācija vai biļešu maiņa?
Nē. Biļeti var reģistrēt vilcienā. Ja brauciens sākas autobusā, tad biļeti varēs reģistrēt vilcienā.

8. Vai autobusu kustības saraksts būs pieejams internetā un stacijās?
Jā, saraksti būs izlikti stacijās, autobusu pieturās, kā arī www.vivi.lv un mobilajā lietotnē Vivi Latvija.

9. Kā reģistrēt biļeti Jūrmalas iedzīvotājiem?

  • Ja brauciens ir tikai ar autobusu posmā Asari–Ķemeri (vai tā daļā), biļete sistēmā tiks reģistrēta automātiski 
  • Ja brauciens ir ar vilcienu – biļete jāreģistrē kā līdz šim, pie biļešu reģistratora vilcienā. Ja tehnisku iemeslu dēļ biļetes reģistrēšana nav iespējama, pasažieris drīkst turpināt braucienu un reģistrēt biļeti pie konduktora.

10. Vai autobusiem būs pietura pie katras stacijas starp Asariem un Ķemeriem?
Tiek saglabātas visas esošās vilciena pieturas un autobusi apstāsies iespējami tuvu katrai no tām. (vilcienu kustības saraksts)

11. Vai autobusi nodrošinās savienojumu ar nākamajiem vilcieniem (piemēram, nepalaidīs garām)?
Jā, autobusu reisi būs pieskaņoti vilcienu kustībai Ķemeros un Asaros. Ja kavējas vilciens, autobuss no pieturvietas izbrauks tikai pēc tā pienākšanas un pasažieru pārsēšanās. Savukārt, ja kavējas autobuss, vilciens sagaidīs pasažierus, lai nodrošinātu vienotu pārsēšanos. Tādējādi pasažieri var būt droši – gan autobusi, gan vilcieni ir savstarpēji pieskaņoti un viens otru gaida, lai nodrošinātu ērtu un nepārtrauktu braucienu.

12. Kā tiks sniegta informācija ārkārtas gadījumos (piemēram, ja autobusam/vilcienam ir kavēšanās)?
Par vilcienu kavējumiem informācija tiks sniegta kā līdz šim – vietnē www.vivi.lv, lietotnē Vivi Latvija, kā arī vilcienos un stacijās uz informatīvajiem tablo, ja tādi ir pieejami.

13. Kā varēs atšķirt Vivi organizētos autobusus no citiem?
Katram autobusam priekšpusē būs Vivi logo un maršruta norāde.

14. Kur var uzzināt, kurā vietā apstāsies autobuss?
Informācija par pieturvietām būs pieejama:

  • katrā stacijā posmā no Asariem līdz Ķemeriem un autobusa pieturās
  • Vivi mājaslapā, sociālajos tīklos

15. Vai iespējami lielāki vilcienu kavējumi remontdarbu laikā?
Jā, ir iespējami lielāki vilcienu kavējumi, jo remontdarbi būtiski ierobežos pieeju dzelzceļa infrastruktūrai, ārkārtēju apstākļu gadījumā var pieaugt vilcienu kavējumu risks. Lūdzam pasažierus ieplānot papildu laiku posmā, kur pasažierus pārvadās ar autobusiem – grafiks var mainīties satiksmes, laika apstākļu vai tehnisku iemeslu dēļ.

16. Kā tiks nodrošināti pārvadājumi pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām?
Pasažierim ar ierobežotām pārvietošanās spējām, kura izvēlētais brauciens, ietver maršruta Rīga-Tukums posmu Asari – Ķemeri vai šī posma daļu, brauciens jāpiesaka vismaz 24 stundas iepriekš, zvanot uz Vivi Klientu apkalpošanas centra diennakts bezmaksas tālruni 8760 vai rakstot vilciens@info.vivi.lv. Pieteikumā jānorāda plānotais datums, laiks un izvēlētais maršruts.

17. Vai pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām būs pieejama palīdzība iekāpšanai un izkāpšanai?
Jā, pasažieru ar ierobežotām pārvietošanās spējām pārvadājumus nodrošinās uzņēmums, kuru darbinieki ir speciāli apmācīti palīdzēt pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām.

18. Vai autobusos būs iespējams pārvadāt bērnu ratiņus?
Nē, posmā Asari–Ķemeri, kur pārvadājumi notiks ar autobusiem, bērnu ratiņu pārvadāšana nebūs iespējama. Aicinām izmantot alternatīvu – pilsētas vai reģionālo sabiedrisko transportu, kur šī iespēja ir nodrošināta.

19. Vai autobusos būs iespējams pārvadāt velosipēdus?
Nē, posmā Asari–Ķemeri, kur pārvadājumi notiks ar autobusiem, velosipēdu pārvadāšana nebūs iespējama. Aicinām izmantot alternatīvu – reģionālo sabiedrisko transportu, kur šī iespēja ir nodrošināta.

Biļetes 

1. Kā nopirkt biļeti, ja iekāpju autobusā?
Autobusā biļeti iegādāties nevarēs.

2. Kur var iegādāties biļeti?
Aicinām biļeti iegādāties:

  • elektroniski www.vivi.lv vai mobilajā lietotnē Vivi Latvija
  • biļešu kasēs (piemēram, Slokas stacijā)
  • pie citiem biļešu tirgotājiem – Mobilly, BezRindas, Tapbox biļešu automātos.

3. Vai biļeti varēs nopirkt pie autobusa vadītāja?
Nē, biļetes pie vadītāja iegādāties nevarēs. Lūdzam iegādāties tās iepriekš – elektroniski, kasēs vai pie citiem biļešu tirgotājiem.

4. Vai varēšu izmantot elektronisko biļeti?
Jā, visi ierastie biļešu veidi, tostarp elektroniskās biļetes, paliek spēkā.

5. Ja braucu tikai ar autobusu posmā Asari–Ķemeri, vai cena būs tāda pati kā vilcienam?
Jā, cena nemainīsies.

6. Kā notiks biļešu kontrole?
Biļetes iegādes un lietošanas noteikumi nemainās – biļete vienmēr ir jāiegādājas un jāsaglabā līdz brauciena beigām. Uzticamies pasažieriem, tomēr kontroles var notikt izlases kārtībā, tāpēc aicinām vienmēr turēt biļeti sev līdzi un gatavu uzrādīšanai.

Atrastās lietas

1. Kur vērsties, ja esmu pazaudējis savu mantu?
Zvaniet uz Vivi Klientu apkalpošanas centra diennakts bezmaksas tālruni 8760.

2. Kur tiek glabātas atrastās mantas?
Atrastās mantas tiek glabātas ne ilgāk kā trīs diennaktis Vivi Klientu apkalpošanas centrā Rīgā, Stacijas laukumā 2. Darbalaiks: darbdienās no plkst.7.30 līdz 19.00, brīvdienās un svētku dienās no plkst.8.30 līdz 19.00.